Επικοινωνήστε μαζί μας!

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΑΙΔΩΝ Μητσοπούλου Ματίνα

Ελαιών 36
145 64 Κηφισιά

Τηλέφωνο 210 81.01.549
Κινητό τηλέφωνο 6937 80.36.80

%6D%61%74%69%6E%61%6D%69%74%73%6F%70%6F%75%6C%6F%75%40%79%61%68%6F%6F%2E%67%72

Ωράριο λειτουργίας

Δευτέρα έως Παρασκευή από 10:00 έως 21:15

Στην αρχή

Ψυχοθεραπεία

"ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΑΙΔΩΝ" Ματίνα Μητσοπούλου

στην Κηφισιά

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ

Η Ψυχολογική υποστήριξη είναι βοηθητική τόσο για τα παιδιά με διαγνωσμένες διαταραχές, όπως ο αυτισμός, η νοητική καθυστέρηση, η ΔΕΠ-Υ, το υπερβολικό άγχος ή οι φοβίες, όσο και για τα παιδιά με πιο ήπιες δυσκολίες, οι οποίες όμως δημιουργούν πολλαπλά προβλήματα στην καθημερινότητα.

Τα παιδιά εκδηλώνουν τις ψυχικές τους δυσκολίες με τρόπους πολλές φορές διαφορετικούς από αυτούς των ενηλίκων. Δεν είναι σε θέση να εκφράσουν με λέξεις τα προβλήματά τους, ωστόσο δείχνουν με τη συμπεριφορά τους ότι δυσκολεύονται.

Το παιδί που αντιδρά συνεχώς στους κανόνες που του βάζουν οι γονείς και απαιτεί πάντα να γίνεται το “δικό του”- το παιδί που “βρέχεται” ακόμα, ενώ είναι ήδη αρκετά μεγάλο - το παιδί που χτυπάει τους συμμαθητές του, με αποτέλεσμα συνεχή παράπονα από το σχολείο - το παιδί που βαριέται να διαβάσει - το παιδί που λέει συνεχώς ψέματα - το παιδί που τραυλίζει - το παιδί που αρνείται να πάει σχολείο - το παιδί που κλαίει συνεχώς στον παιδικό σταθμό - το παιδί που δεν έχει φίλους - το παιδί που δεν μπορεί να κοιμηθεί μόνο του - το παιδί που ζηλεύει υπερβολικά το αδελφάκι του - το παιδί που έχει μαθησιακές δυσκολίες και απογοητεύεται καθημερινά στο σχολείο - ο έφηβος που απομονώνεται - ο έφηβος που δε διαβάζει - ο έφηβος που εκδηλώνει επικίνδυνες συμπεριφορές

Όλα αυτά είναι παιδιά με δυσκολίες, παιδιά που δυσκολεύονται.

Πολλά λοιπόν από τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς στο μεγάλωμα των παιδιών, έχουν να κάνουν με συναισθηματικές δυσκολίες των παιδιών.

Όλα αυτά τα παιδιά μπορούν να βοηθηθούν από μια διαδικασία ψυχολογικής υποστήριξης.

Στην υποστηρικτική εργασία με παιδιά μικρότερης ηλικίας, αξιοποιούμε το παιχνίδι και τη ζωγραφική, τα βασικά μέσα που χρησιμοποιεί αυθόρμητα το παιδί για να εκφράσει συναισθήματα και να “μιλήσει” για τον εαυτό του. Παίζοντας και ζωγραφίζοντας, τα παιδιά ξεδιπλώνουν σιγά-σιγά το συναισθηματικό τους κόσμο και αναπαριστούν τα θέματα που τα απασχολούν. Ο ψυχολόγος αλληλεπιδρά με το παιδί, κατανοεί σταδιακά τις δυσκολίες του και βοηθά την έκφραση και τη διαχείριση των δύσκολων συναισθημάτων.

Τα παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας και κυρίως οι έφηβοι χρησιμοποιούν περισσότερο το λόγο για να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Αντίστοιχα, και η υποστηρικτική εργασία βασίζεται σιγά - σιγά περισσότερο στο διάλογο, παράλληλα με τα υπόλοιπα εκφραστικά μέσα που μπορεί να χρησιμοποιήσει το παιδί ή ο έφηβος.

Έτσι, ενισχύονται δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, οπότε το παιδί μαθαίνει :

  • ¨ να αντιλαμβάνεται και να κατονομάζει τα συναισθήματά του
  • ¨ να διαχειρίζεται τα δύσκολα συναισθήματα
  • ¨ να εκτονώνει την έντασή του με δημιουργικούς τρόπους
  • ¨ να εκφράζει με λόγια τις ανάγκες του
  • ¨ να αισθάνεται ασφάλεια και αυτοπεποίθηση
  • ¨ να υπερασπίζεται τον εαυτό του όταν χρειάζεται
  • ¨ να λειτουργεί αυτόνομα και να παίρνει πρωτοβουλίες
  • ¨ να προσπαθεί γι ’αυτά που θέλει να πετύχει
  • ¨ να αντέχει τους αποχωρισμούς
  • ¨ να διαχειρίζεται τον ανταγωνισμό με τα άλλα παιδιά

Οι συνεδρίες ψυχολογικής υποστήριξης διενεργούνται συνήθως με συχνότητα 1 ή 2 φορές την εβδομάδα και διαρκούν 45 με 50 λεπτά. Η συνολική διάρκεια της συνεργασίας εξαρτάται κάθε φορά από τις ανάγκες του παιδιού και τους στόχους που θα τεθούν από κοινού.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ

Δεν υπάρχουν συνταγές για το μεγάλωμα των παιδιών, που να ταιριάζουν σε όλα τα παιδιά, σε όλους τους γονείς και σε όλες τις οικογένειες. Υπάρχουν όμως τρόποι διαχείρισης της καθημερινής συμπεριφοράς των παιδιών που διευκολύνουν την ανάπτυξή τους και υποστηρίζουν τη σχέση γονέα-παιδιού.

Τα παιδιά θέτουν καθημερινά με τη συμπεριφορά τους ποικίλα διλήμματα στους γονείς όπως : Πώς να χειριστώ τις εκρήξεις θυμού; *Πώς να το κάνω να διαβάσει; *Τι να κάνω όταν απαιτεί κάτι και δεν υποχωρεί; *Να του πω την αλήθεια; *Πώς να του μιλήσω για το διαζύγιο; *Πώς θα ξέρω ότι είναι έτοιμο να βγάλει την πάνα; *Πώς να του μάθω να υπερασπίζεται τον εαυτό του; *Πώς να το κάνω να έχει πιο πολλή αυτοπεποίθηση; Πολλαπλά διλήμματα που προβληματίζουν τους γονείς.

Άλλωστε, οι ανάγκες των παιδιών αλλάζουν, καθώς μεγαλώνουν. Έτσι, τακτικές που προηγουμένως ήταν βοηθητικές,  αποδεικνύονται αναποτελεσματικές ή δυσλειτουργικές με το πέρασμα του χρόνου.

Δεν είναι ίδιοι οι κανόνες που χρειάζεται να θέσουμε σε ένα νήπιο, σε ένα παιδί που φοιτά στο δημοτικό και σ ’έναν έφηβο. Δεν είναι ίδια τα όρια που έχουν ανάγκη. Δεν είναι ίδια τα πράγματα που μπορούμε να μοιραστούμε μαζί τους ή που μπορούμε να συζητήσουμε μαζί τους. Δεν είναι ίδια τα ερωτήματα που μας θέτουν, ούτε και οι τρόποι που μπορούμε να απαντήσουμε σ’ αυτά.

Τα παιδιά αλλάζουν και χρειάζεται να αλλάξουμε και εμείς απέναντί τους, για να συμβάλλουμε στο μεγάλωμά τους.

Υπάρχουν περίοδοι που η οικογένεια καλείται να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις, όπως πχ : ένα διαζύγιο, μια απώλεια, μια σοβαρή ασθένεια, κτλ. Στις περιόδους αυτές οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι με επιπρόσθετα διλήμματα για το πώς να χειριστούν τις καταστάσεις αυτές απέναντι στο παιδί τους.

Για να μπορέσουν λοιπόν  να βοηθήσουν το παιδί τους, χρειάζεται πρώτα να ενημερωθούν οι ίδιοι για θέματα που αφορούν τις δυσκολίες τους, αλλά και να υποστηριχθούν οι ίδιοι συναισθηματικά, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε αυτό το ρόλο.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, η συμβουλευτική γονέων μπορεί να υποστηρίξει τους γονείς στο δύσκολο έργο τους.

Στο πλαίσιο της συμβουλευτικής , οι γονείς βρίσκουν το χώρο και το χρόνο να μιλήσουν για όλα τα θέματα που τους απασχολούν σε σχέση με τα παιδιά τους, να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Ενημερώνονται για αναπτυξιακά θέματα, μαθαίνουν αποτελεσματικούς τρόπους επικοινωνίας με τα παιδιά τους. Αναζητούν, σε συνεργασία με τον ψυχολόγο, εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης καθημερινών καταστάσεων και συμπεριφορών του παιδιού.

Οι συνεδρίες συμβουλευτικής γονέων διενεργούνται με συχνότητα που κυμαίνεται από 1 φορά την εβδομάδα έως 1 φορά το μήνα, ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε οικογένειας και τους στόχους που θα τεθούν από κοινού. Η διάρκεια κάθε συνάντησης είναι 1 ώρα.                            

ΟΜΑΔΕΣ ΓΟΝΕΩΝ

Οι Ομάδες Γονέων είναι μια διαφορετική προσέγγιση στη συμβουλευτική γονέων, που αξιοποιεί τα  οφέλη της ομάδας.

Στην ομάδα, οι γονείς μοιράζονται εμπειρίες, συναισθήματα, σκέψεις και γνώσεις για το μεγάλωμα των παιδιών με άλλους γονείς που μπορεί να αντιμετωπίζουν αντίστοιχες ή διαφορετικές καταστάσεις.

Ενημερώνονται για τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών σε κάθε στάδιο της ανάπτυξης, ενώ μαθαίνουν παράλληλα να αναγνωρίζουν τις ξεχωριστές ανάγκες του κάθε παιδιού. Μαθαίνουν να κατανοούν τον τρόπο που λειτουργεί μια οικογένεια.

Βρίσκουν νέους τρόπους αποτελεσματικότερης επικοινωνίας με τα παιδιά τους, ώστε να είναι σε θέση να ακούνε τα παιδιά τους, αλλά και να εισακούγονται από αυτά. Βοηθούνται να γνωρίσουν καλύτερα τα παιδιά τους και να εμβαθύνουν τη σχέση τους μαζί τους. Έχουν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα, να σκεφτούν και να ανταλλάξουν απόψεις πάνω σε αυτά, αλλά και να λάβουν απαντήσεις.

Ενισχύονται και υποστηρίζονται συναισθηματικά ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα σε όλες τις εκφάνσεις του ρόλου τους, από τη φροντίδα και την οριοθέτηση μέχρι τη συναισθηματική κατανόηση, το παιχνίδι και τη διασκέδαση.

Συνολικά, βοηθούνται ώστε να συμβάλλουν στην ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών τους και στη διαφύλαξη της ψυχικής τους υγείας.

Οι Ομάδες Γονέων συντονίζονται από ψυχολόγο που εργάζεται με παιδιά, εφήβους και γονείς. Οι συναντήσεις γίνονται 1 φορά  το μήνα, σε σταθερή ημέρα και ώρα. Διαρκούν μιάμιση ώρα και έχουν συγκεκριμένο θέμα προς συζήτηση.

Σε κάθε συνάντηση, ο συντονιστής ψυχολόγος κάνει μια σύντομη εισήγηση για το καθορισμένο θέμα και δίνει χώρο και χρόνο στους γονείς να μιλήσουν για τις δικές τους σχετικές εμπειρίες, να διατυπώσουν ερωτήματα, να σκεφτούν πάνω σε αυτά, να ακούσουν διαφορετικές απόψεις και να λάβουν απαντήσεις. Η θεματολογία καθορίζεται αρχικά από τον ψυχολόγο, αλλά στην πορεία διαμορφώνεται ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των γονέων, τις ερωτήσεις και τις ανάγκες τους. Κάθε ομάδα αποτελείται από 7 έως 12 άτομα.